Crowdsourcing av föreläsning på Offentliga Rummet

View Comments

11 message
Please Comment 12 maj 2010
Härmed crowdsourcar jag min föreläsning på Offentliga rummet.

25 maj pratar jag för en samling webb-folk från kommuner, landsting och myndigheter på Offentliga Rummet där nätverket 24-timmarswebben träffas. Det ska bli grymt kul! Förra året var kring 100 anmälda – ser fram emot liknande siffror i år.

Temat är webb för offentlig sektor i allmänhet och sociala medier i synnerhet. Målgruppen består av informationschefer, IT-samordnar, webbredaktörer, informatörer och webbansvariga.

Vad tycker du att jag ska ta upp?

Vad skulle du vilja skicka för budskap till offentliga sektorn? Vad är de bra på? Vad är de dåliga på? Hur borde man göra annorlunda? Hur löser man de vanligaste problemen offentlig sektor står inför vad gäller sociala medier – till exempel avgörandet av vad som är offentlig handling och inte eller gränsdragningen mellan vad man får och inte får säga? Vilka frågor är viktigast? Största utmaningarna?

Idéer? Färdiga bilder att visa? Budskap ni vill föra fram? Kritik som jag ska framföra?

Självklart blir det cred under föreläsningen till alla som på nåt sätt bidragit!
Spara / dela:
blog comments powered by Disqus

PROJEKTLEDARE / WEBBSTRATEG

Beerware! All text
får återanvändas. Läs här.
vd-blogg.se